González-Cambray anuncia inversions per valor de 2,5 milions d’euros a nou centres docents terrassencs aquest any

L’alcalde Jordi Ballart aprofita la visita del conseller d’Educació per reclamar que es prioritzi i s’agilitzi la construcció de l’Institut Escola Sala i Badrinas
González-Cambray ha aprofitat la visita per signar el Llibre d’Honor de la ciutat de Terrassa | Cedida Ajuntament de Terrassa
REDACCIÓ
info@petitterrassa.cat
Comparteix aquesta notícia

El Departament d’Educació de la Generalitat invertirà aquest any gairebé 2,5 milions d’euros en nou equipaments educatius de la ciutat, segons consta en el pla d’inversions del govern català que el conseller Josep Gonzàlez-Cambray ha presentat aquest matí aprofitant una visita a la ciutat en la qual també s’ha compromès a seguir de prop la construcció de l’Institut Escola Sala I Badrinas.

La Generalitat destinarà, en concret, 2.474.079,19 euros a actuacions previstes en el pla director d’infraestructures educatives i que estan destinades a millorar els centres educatius per fer-los més
sostenibles, habitables i saludables, millorant aïllaments
per combatre tant les situacions de fred com de calor. A més, a Terrassa es preveu actuar en la retirada de fibrociment —uralita— d’alguns d’aquests edificis.

Les inversions es realitzaran a l’Institut Escola Pere Viver (604,321,55 €); a l’Institut Can Roca (220.000 €); a l’Escola Enxaneta (354.462,24 €); a l’Escola Lanaspa-Giralt (89.600 €); a l’Escola Marià Galí i Guix (100.800 €); a l’Escola Pau Vila i Dinarès (100.800 €); a l’Escola Salvador Vinyals i Galí (100.800 €); a l’Institut Can Jofresa (560.000 €); i a l’Institut Torre del Palau (343.295,39 €).

González-Cambray ho ha anunciat després de reunir-se amb l’alcalde Jordi Ballart en la seva primera visita institucional com a conseller a la ciutat. Ballart ha aprofitat per exposar “el dèficit històric de la ciutat en l’actualització i adequació d’alguns edificis educatius i els perjudicis que això provoca tant a la comunitat educativa”, segons ha explicat l’Ajuntament en un comunicat posterior.

Escurçar els terminis del Sala i Bradrinas

En aquest sentit, l’alcalde també ha reclamat que s’agilitzi el calendari i es prioritzi la construcció de l’Institut Escola Sala i Bradrinas perquè es tracta d’un projecte molt important de la ciutat que acumula endarreriments i alteracions dels terminis previstos. Ballart ha demanat que es trobi la fórmula per escurçar el procés i que s’informi a l’Ajuntament “en tot moment” de l’estat del projecte per tal de “poder donar resposta a les inquietuds de les famílies i la comunitat educativa”.

El conseller, per la seva banda, s’ha compromès a “seguit de prop els terminis dels diferents processos administratius que comporta la construcció del centre” i ha informat que està previst que la licitació del
projecte de construcció es publiqui en pocs dies
, alhora que es farà el seguiment necessari amb els responsables de l’execució per disposar en tot moment de la informació i el calendari previst, per fer-ho arribar a l’Ajuntament.

Abans de la reunió, a la que també ha participat la regidora d’Educació Teresa Ciurana, el conseller d’Educació ha estat rebut institucionalment a l’Ajuntament per l’alcalde i els portaveus dels grups municipals, i ha signat el Llibre d’Honor de la Ciutat.

Les notícies més vistes

No hi ha dades.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Altres notícies que et poden interessar...